1965 MG B 1.8 Roadster

Terug naar overzicht
Verkocht

Over deze auto

In 1958 begon MG’s hoofdingenieur Syd Enever met het ontwerpen van de MG B als vervanger voor de zeer populaire MG A. In tegenstelling tot de A zou de B geen apart chassis meer krijgen, maar een zelfdragende carrosserie. Software om uit te rekenen hoe sterk bepaalde carrosseriedelen moesten zijn had men toen nog niet. Uit voorzorg werd daarom alles ‘sterk genoeg’ uitgevoerd. Als gevolg daarvan is de B relatief zwaar (920 kg), maar ook erg stevig.
De motor van de MG A werd vergroot tot 1798 cc, waardoor een gezonde 95 pk beschikbaar kwam. Bij de eerste B’s was de krukas slechts drie maal gelagerd. Onder de kenners gelden deze motoren als de pittigere, maar de in 1964 geïntroduceerde vijfmaal gelagerde motor was iets betrouwbaarder. Het vermogen bleef overigens gelijk.

De eerste grote verandering kwam in 1965: De krukas, in de eerste serie driemaal gelagerd, werd vijfmaal gelagerd. Dat was vanaf chassisnummer 48766. In datzelfde jaar werden ook de deurhendels veranderd: Vanaf chassisnummer 57986 kwamen de drukknophendels in de plaats van deurlepelhendels. In oktober 1965 werd de eerste BGT geïntroduceerd. Deze werd op dezelfde lijn geproduceerd als de B. De eerste BGT droeg chassisnummer 71933.

Deze auto is gerestaureerd en vernieuwd waar nodig met veel respect voor het origineel. Er staan nu twee stoelen met hoofdsteun in en de originele stoelen zijn ook aanwezig. Evenals een speciaal uitgevoerde trekhaak. Prachtige auto , in goede staat

Eigenschappen

Benzine
4
2
Handgeschakeld 4 bak + overdrive
Wit
1965
Zwart + set originele stoelen
Goede staat
€ 15000,-

Interesse in deze auto? Laat het ons weten en we plannen samen een bezichtiging in.

Contacteer ons

Neem contact op over: MG B 1.8 Roadster

Indien u vragen heeft over 1 van deze items, neem dan gerust even contact met ons op. Wij reageren zo spoedig mogelijk op uw aanvraag.